Školení učitelů matematiky
Proškolení vyučujících matematiky navazovalo na setkání se zástupci ZŠ Vašatova. Školení proběhlo částečně v učebnách SPŠ a částečně v učebnách ZŠ Vašatova ve 4 lekcích (vždy po 8 hodinách. Zaměřili jsme se na správné předvedení aplikací, tvorbu vlastních materiálů a také na barevnou škálu, která se čitelně promítá na tabuli. Při tom jsme se zaměřili na využívání interaktivních tabulí a softwaru k nim.
Úvodní školení proběhlo
na SPŠ Kladno již 21. června 2021. Vyučujícím byly podrobně představeny
aplikace, o kterých již byli informováni při prvním setkání (11. 6 .2021). Jednalo se o:
- uložiště moodle, kde
vyučující mohou ukládat pracovní listy avýukové materiály. Naučili se tvořit
testy v tomto prostředí
- aplikace Kahoot, kde vyučující mohou
vytvářet svoje kvízy anebo využívat kvízy již vytvořené.
- aplikace Techambition, která slouží studentům k porozumění látky
z matematiky a hlavně k výkladu, pokud studenti chybí
- aplikace Umíme to, které mohou studenti využít k procvičení látky z několika předmětů: matematiky, angličtiny,
programování, zeměpisu a občanské výchovy. Učitelům slouží rovněž k porovnání
vědomostí jejich studentů
- aplikace dynamického
software GeoGebra. Ta účastníky velmi zaujala a proto byl program zařazen
do dalších školících dnů
Vyučující si všechny aplikace vyzkoušeli nejprve
z pohledu studentů a poté z pohledu vyučujících.
Další školení probíhalo opět na SPŠ Kladno (28. 6. 2021). Vyučující byli jako pozorovatelé na několika hodinách matematiky, kde byla využita ICT. V první hodině studenti rýsovali v programu GeoGebra a odvozovali si vlastnosti goniometrických funkcí. V dalších hodinách pracovali s Techambition a Umíme matiku. Vyučujícím se velmi líbilo, jak byli studenti aktivizovaní a s nadšením plnili zadané úkoly. Po hodinách probíhala diskuze, kde vyučující hledali klady a zápory využití jednotlivých programů.
Předmětem třetího školení (16. 11. 2021) bylo naše seznámení se se základní školou Vašatova a doporučení na zlepšení jejich vybavení. Doporučena byla především taková zlepšení, která se mohou udělat bez větší investice a současně velkou modernizaci. Odpoledne bylo věnováno dynamické aplikaci GeoGebra. Vyučující se učili ovládat tento program a vyhledávat materiály pro výuku.
Čtvrté školení (18. 11. 2021) se skládalo z hospitací v hodinách jednotlivých účastníků, kde využívali ICT. Po hodině byla s každým účastníkem konzultace, na které jim lektorka doporučila, co by měli v hodinách ještě zlepšit a zajistila jim zpětnou vazbu.
Při celkovém pohledu se školení ukázalo jako velice prospěšné a motivující. Vyučující se s nadšením pustili do vytváření nových materiálů pro realizaci kvalitní moderní výuky.